המשכיר
מבית

דירה לשבת האם גם אני יכול להשכיר?

דירה לשבת

דירה לשבת ניתן להשכיר היום במחיר מכובד, בלי לטרוח יותר מדי. האם הדירה שלנו מתאימה גם להשכרה לשבת? במאמר הזה ננסה לתת כמה טיפים.

למה אנשים צריכים דירות להשכרה לשבת?

בשנים האחרונות הביקוש לשכור דירה לשבת גבוה מאוד, מנגד ההיצע די נמוך. אם אנחנו רוצים להציע את הדירה שלנו שתהיה דירת אירוח לשבת ננסה להבין דבר ראשון למה אנשים מחפשים דירה לשבת.

יציאה לשבת יכולה להיות מכמה סיבות, משפחות שמחפשות לצאת ולחפש דירת נופש לשבת במהלך השנה. על מנת להחליף אוויר ואווירה. במקרים אלו אנשים יחפשו בדרך כלל דירה לשבת בצפון. כאשר הערים צפת, מירון וטבריה מובילים בביקוש.

אפשרות נוספת היא דירה לחג, יציאה לאזור מסוים שלא למטרות נופש. נסיעות אלו מיועדות בדרך כלל לשמחה משפחתית בירושלים ובני ברק. או שהות בתקופת החגים על יד האדמו"ר והקהילה.

 

ההבדל בין דירת אירוח לשבת לדירת נופש לחרדים.

ניתן לשים לב שיש הבדלים מאוד מהותיים בין שני המקרים.

המקרה הראשון בו מחפשים מקום להתרענן הביקוש בהתאם יותר לדירות נופש ברמה גבוהה.

במקרה השני של הרצון לשהות בסביבת הקהילה בחג או על יד האדמו"ר, מספיקה בדרך כלל בשביל למצוא דירה טובה אבל לא דירה שמיועדת לנופש.

אחרי שהבנו מה ההבדל בין דירת נופש לחרדים, לדירה לשבתות וחגים, הזמן לבדוק מהי הדירה שלנו.

דירת נופש לחרדים

 

האם בדירה מתגוררים כל השבוע?

אחד מהכללים הבסיסיים בדירות נופש ברמה גבוהה שהם יהיו מיועדים לנופש בלבד. בדרך כלל מטבע הדברים דירה שמשמשת למגורים מתוחזקת ברמה נמוכה יותר מדירה המיועדת לנופשים חרדים.

ישנה אפשרות להשכיר דירה שמשמשת למגורים כל השבוע גם לנופש, אבל חלק מהנופשים יבחרו רק דירות שלא מיועדות למגורים. בדרך כלל דירות להשכרה לשבתות בירושלים הם דירות שבמהלך כל השבוע מיועדות למגורים בשונה מדירות שמיועדות רק לנופש.

 

האם דירה לשבת זמינה רק באופן חלקי?

דירת נופש אמורה להיות זמינה תמיד לנופשים אלא אם היא בתקופת שיפוצים או אירוע חריג אחר.

אם הדירה שלכם זמינה רק לשבתות באופן חלקי, בדרך כלל לא יהיה נכון להציג אותה כדירת נופש. תקבלו אינספור פניות שחלקם הגדול לא תוכלו להיענות להם.

 

האם ניתן להזמין את הדירה חודשיים או יותר מראש?

כמה זמן לפני אתם יודעים שהדירה תהיה פנויה בתאריך המבוקש? נופשים אוהבים לשריין תאריכים מראש. אם אתם רוצים לשווק את הדירה לצרכי נופש כדאי שתנהלו לוח שנה קדימה ותאפשרו לאנשים להזמין את הדירה מה שיותר מוקדם.

הזמנה מוקדמת טובה גם למשכיר וגם לשוכר. גם אתם בעלי הדירה מבטיחים תפוסה, וגם הנופשים רגועים שיש להם מקום.

אם בדירה שלכם מתגוררים כל השבוע, לא ניתן להזמין מראש, והיא לא תמיד פנויה, היא כנראה עונה על ההגדרה דירה לשבת ולא דירת נופש.

 

דירת אירוח לשבת והדרך שלכם לפרסם דירה לשבת.

אם הדירה שלכם לא מתאימה לדירת נופש, היא עדיין יכולה להיות דירת אירוח לשבת. כפי שציינו הביקוש לדירות לשבת מבוסס על דירות ברמה בינונית, ומטבע הדברים ההזמנות הם בטווח הקצר.

השוכרים של דירות אירוח לשבת בדרך כלל יצטרכו אותו לשמחה משפחתית, או לשבת וחג לשהות על יד הקהילה. לעתים הדירה נצרכת לאכסניה לשינה בלבד. הזמנות מסוג זה בשל אופיים לא נערכות חודשים מראש. גם לא צריך להשכיר את הדירה כל השנה, וניתן גם להתגורר בדירה.

ישנם אזורים שונים בהם ניתן לראות ביקושים של דירות להשכרה לשבת, ובראשם ירושלים. עשרות קהילות גדולות קבעו את משכנם בירושלים ובחגים ומועדי ישראל הביקוש גבוה במיוחד. דירות להשכרה לשבתות בירושלים זוכים לביקוש רב בכל ימות השנה, כשמתקרבים לחגים ומועדי ישראל הביקוש כמובן עולה באלפי אחוזים.

בשנים האחרונות ניתן לזהות ביקוש גם עבור דירה לשבת במרכז הארץ. לעתים גם לצרכי אוורור והחלפת אוויר.

הדבר הראשון שצריך לעשות, הוא כמובן פרסום דירת אירוח. הדרך בה השוכרים ימצאו את הדירה שמתאימה להם לרוב יהיה באמצעות חיפוש בפלטפורמת דירות לשבת המאפשר חיפוש לפי הצרכים.

 

בית הארחה – אכסניה השם המודרני של המושג פונדק ההיסטורי.

בית הארחה שונה מאוד מדירת אירוח לשבת פרטית. דירת אירוח מיועדת להשכרה לאנשים פרטיים באופן פרטי. לעומת זאת בית הארחה הוא מקום בו מספר רב של אנשים ישהו יחד במבנה אחד. בדרך כלל בבתי הארחה יש גם מחשבה על אלמנט הפרטיות. בסידור החדרים יוקפד כי כל משפחה וקבוצה יקבלו חדר נפרד. המושג בית הארחה המאפשר אירוח אנשים שונים קיים מאות בשנים, בעבר היה מוכר בשם פונדק וגם בשם אכסניה. השימוש בפונדק היה בעיקר ללינת לילה בפרשת דרכים והפוגה קצרה בדרך להמשך המסע. בעידן היום המושג ההיסטורי שודרג לבתי הארחה ברמה גבוהה. בית הארחה כבר לא מיועד רק לאמצע הדרך אלא אנשים נוסעים ושוכרים במיוחד בתי הארחה.

בתי הארחה יכולים לשמש גם לשבתות חתן. מבנים רבים בערי המרכז ובירושלים מציעים את שירותיהם להשכרת המבנה לשבת חתן ואירועי גיבוש לקבוצות.

אכסניה היה גם דרך בה תלמידי ישיבות בזמן המלחמה מצאו מקום ללינה. תושבי הכפר היו מארגנים אכסניה למספר תלמידים שכונתה בלועזית סטאנציע בה היו סועדים בצהריים ולנים בשעות הלילה, כאשר בשעות היום היו פנויים לעסוק בתורה כשהמארחים דואגים לכל מחסורם.

פונדק

תפריט נגישות